onsdag 12 mars 2014

#298 - Heat

Svensk titel: Heat
Land:
USA
Längd: 171 min
År: 1995
Regissör: Michael Mann

En strid mellan två män på varsin sida om lagen. Neil McCauley (Robert De Niro) är en tjuv - en av de bästa. Han och hans team imponerar till och med på detektiven Vincent Hanna (Al Pacino). Det blir hans mål i livet att sätta dit McCauley.



Spännande när man slår på en film och en regissör man precis sett film ifrån på listan dyker upp igen! Denna gång tycker jag Mann ger en mer spännande och intressant film än Manhunter (1986). Dock går det inte att jämföra filmerna med varandra då de spelar i olika ligor. Men det var en ny variant på polis-och-tjuv-film!

Det första som lyser igenom filmen är Al Pacino och Robert De Niro's grymma skådespel som ligger på toppklass. Väldigt hög klass på fotot och klippningen. Dessa olika element ihop med manuset går hand i hand. Från början hade jag förväntat mig en mer actionfylld film. Till en början blev jag lite besviken, men det vände ganska fort då detta blev en mer intressant historia ju längre in i filmen man kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar