torsdag 19 juli 2012

#227 - Lola rennt

Original titel: Lola rennt
Svensk titel: Spring Lola
Land:Tyskland
Längd: 81 min
År: 1998
Regissör: Tom Tykwer

Lola har exakt 20 minuter på sig att hosta upp 100 000 mark, annars kommer hennes pojkvän Manni att mördas av en lokal mafioso.




En otroligt grym film rent visuellt. Det är så mycket effekter i själva klippningen som pendlar mellan tecknat, svart/vitt, färg, slowmotion och allt däremellan! Jag har egentligen inte så mycket mer att säga om denna filmen mer än: se den! Ganska svår att beskriva utan att spoila något. Gillar man filmer med fart och fläkt så är detta en varm rekommendation. Personligen tyckte jag den föll lite mot slutet, men början var riktigt grym och jag har nog inte sett något liknande tidigare. Stuket som filmen utspelar sig i har jag sett, men ej på sättet som det framfördes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar