torsdag 27 juni 2013

#258 - Make Way For Tomorrow

Svensk titel: Skymning
Land: USA
Längd: 91 min
År: 1937
Regissör: Leo McCarey

Barkley och Lucy Cooper är ett gammalt par som lever ett hårt liv med många pengaskulder. Då de ber sina söner och döttrar om hjälp är det ingen som är så speciellt villig att göra så mycket för dem.



Det känns lite som att handlingen om filmer får tala för sig. Jag har inget att kommentera till denna film tyvärr. Egentligen vill jag inte gå in på de personliga åsikterna jag har kring dessa filmer. Men denna film förstod jag inte. Och med det menar jag inte att det är en svår film - för det är det absolut inte! Däremot så tyckte jag den var tråkig redan när den startade (och då visste jag inte vad den handlade om) och sen så hände ingenting igenom hela filmen. Klassas som ett mästerverk, men inte hos mig! Kanske att den funkar i någon annans ögon. Ge den en titt om du inte har annat för dig en eftermiddag och bara vill slökolla på något, då funkar den absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar